Friday, 18 October 2013 13:55

Postup vzniku fotomontáže obrázku Warrior Princess.

Tento návod Vám ukáže postup ako vznikala finálna podoba obrázku Warrior Princess.
Fotilo sa v ateliéry na bielom pozadí. Pri fotení boli použité 3 zábleskové svetlá. Oblečenie a zbrane boli zapožičané  zo Slovenského komorného divadla v Martine. Vizážistka Erika sa postarala o perfektný vzhľad modelky. Zaujímavosťou pri tomto fotení, okrem nájdenia toho správneho kostýmu, bolo vytvorenie podložky pod nohy modelky. Z neďalekého kameňolomu sme museli do ateliéru doniesť peknú kopu kameňov a vyskladať z nich menší kopec na ktorom modelka stála. Takže som znova objavil ďalšie skryté činnosti spojené s fotením. Pred objektívom som mal čerstvú majsterku sveta v bodyfitness Adelu Ondrejovičovú, ktorej aj touto cestou ďakujem že si našla čas.

Pri prejdení kurzoru na obrázok sa pôvodná fotografia zmení na fotografiu zachytávajúcu ďalší krok v postupe.

bojovnicka12

Výsledný obrázok a pôvodná fotografia.

 Krok č.1

bojovnicka02

Vytvorenie pozadia zo štyroch samostatných fotografií. Fotografie kameňov, hradu, mesiaca a oblohy. Pomocou nástroju maska som vytvoril orezanie vrstvy s hradom a takisto prechod zo skál k hradu. Obloha je vložená ako najspodnejšia vrstva. Pri prejdení myškou vidno stmavenie skál a hradu. Zafarbenie oblohy do modra a pridanie hmly pomocou nástroja oblaky - Filter/Render/Clouds. Pridanie orezaného obrázku mesiaca namiesto pôvodného slnka.

Krok č.2

bojovnicka03

Pridanie obrysov vtákov krúžiacich nad hradom a pomocou nástroja Brush namaľovanie mesačného svitu - paprskov svetla.


Krok č.3

bojovnicka04

Vloženie orezanej fotografie na ktorom je postava nad vrstvy s pozadím. Orezanie vytvorené pomocou masky.

Krok č.4

bojovnicka05

Vloženie časti postavy (tváre a vlasov) z inej fotografie avšak s toho istého fotenia.
Keď fotím zvolený motív, v tomto prípade to bola bojovníčka, tak nafotím v tej istej póze viacej snímok a potom pri finálnom skladaní obrázka sa snažím vybrať tú najlepšie pózu, polohu tela, natočenie tváre a tvar vlasov aj za cenu skladania obrázka z viacerých fotografií ako v tomto prípade. Tu som použil postoj modelky z prvej série fotenia, potom vizážistka Erika zmenila modelke účes a zmenili sme aj zbrane a z tejto druhej série snímok som použil tvár s novým účesom. Všetky výrezy robím pomocou masky.


Krok č.5
bojovnicka06
Vloženie výstrihu nafoteného samostatne už počas fotenia modelky, keďže požičaná výstroj - kožená vesta s brnením, nepôsobila zaujímavo a už vôbec nie žensky-sexy. To je obrovská výhoda Photoshopu že môžeme meniť tvar existujúcich vecí používaných pri fotení. V tomto prípade tvar vesty.


Krok č.6
bojovnicka07
Dokončenie výstrihu - jeho okraja a stmavenie brnenia aby som vytvoril jeho plasticitu v priestore. Pridaním svetlých odleskov na meč a skaly som simuloval odlesky zrkadlenia mesačného svitu v danom priestore.


Krok č.7
bojovnicka08
Stmavenia silného odlesku na brnení spôsobeného fotením v ateliéry, vytvorenie nového tvaru krátkych nohavíc aby nepôsobili rušivo v danom štýle oblečenia a stmavenie spodnej časti fotografie na prehĺbenie priestoru na obrázku aby nepôsobil tak, že som len vložil fotku modelky pred obrázok s pozadím. Vždy sa snažte vytvoriť dojem hĺbky daného obrázku aby divák veril že postava sa naozaj nachádza v danom prostredí.


Krok č.8
bojovnicka09
Pridanie svetelných lúčov dopadajúcich zo svitu mesiaca na postavu a okolie. Stmavenie okrajov fotografie na umocnenie dominancie postavy a pridanie hmly do pozadia.


Krok č.9
bojovnicka10
Prekreslenie štruktúry vlasov a brnenia ich opätovným stmavením a domaľovanie tmavých miest na vežiach hradu aby som zdôraznil ich tvar.


Krok č.10
bojovnicka11

Zmena tonality obrázku.


Nedá mi však sa nevrátiť k vete o zháňaní kostýmu.
Keď sa to napíše tak to vyzerá jednoduché ale pravda je iná. Nenahraditeľná členka nášho tímu a vizážistka v jednej osobe Erika mala za úlohu vymyslieť a zohnať kostým. Úlohu splnila a zohnala kontakt na kostymérku v Slovenskom komornom divadle v Martine.
Do Martina sme prišli načas, ale telefónne číslo ktoré nám bolo dané patrilo predajni športového oblečenia v Bratislave. Taktiež člen tímu Marek v ten deň aj náš šofér a manažér  si síce s milou pani so spomínanej predajne príjemne pokecal a dokonca sa dozvedel aj aké je tam počasie a čo sa oplatí kúpiť, no čo sa týka kostýmu moc nám to nepomohlo. Na parkovisku pred divadlom nás mestská polícia po tom ako sme im povedali že sme prišli jednať s predstaviteľmi Slovenského komorného divadla a nemálo zabral aj vplyv vozidla na ktorom sme prišli (špičkové SUV čiernej farby dva krát väčšie ako služobné vozidlo šéfa mestskej polície) nás poslali priamo do zákazu vjazdu kde majú povolenie ísť len zamestnanci divadla. Keď sme vošli do zadných priestorov divadla okrem toho, že sme sa presunuli do sveta umenia, presunuli sme sa v čase do doby kedy divadlo nieslo názov Divadlo Slovenského národného povstania a bežným oslovením na poradách bolo súdruh a súdružka. Celá budova zvnútra - jej vybavenie, celková architektúra a nám sa miestami zdalo, že trošku aj správanie niektorých ľudí pripomínalo dobu nedávno minulú. "Súdruh" vrátnik nám povedal že pani z kostymérne išla na obed a tým pádom musíme čakať. Aj keď tvrdil, že na obed odišla pred pol hodinkou najmenej ďalšiu polhodinu sme čakali. Medzitým ako sme čakali v stupnej hale pani ktorá tam predáva lístky nás napomenula aby sme nahlas netelefonovali lebo ona tam má dôležitú prácu ekonomického zamerania. Tak sme si v tichosti maximálne tichým šepotom skracovali čakanie. Hurá, pani prišla a neskutočnými katakombami nás previedla do svojho kráľovstva. Bola strašne milá a snažila sa nám pomôcť nájsť kostým na našu bojovníčku. Bolo však jasné že nevie čo chceme. My sme mali pred očami neporaziteľnú bojovníčku s mečom a ona nám ukazovala šaty pre víly, lesné žienky a krehké bytosti. Ale nebolo to márne našli sme super kožené topánky ktoré sú na fotke. Mali sme obuv ale čo ďalej. Pani nás nasmerovala na pána ktorý má na starosti rekvizity. Nadšene sme za ním kráčali aby nás zachránil, ale bohužiaľ ešte nie je v robote, zaznelo od pána vrátnika. Príde za hodinku.
Nevadí aj tak bol čas na obed. Pizza, cestoviny a hneď bol deň krajší. Hodinka prešla a naozaj prišiel pán od rekvizít. Hneď na úvod nás zamrazilo keď sa spýtal čo chceme a po našej odpovedi povedal že niečo pohľadá v priebehu budúceho týždňa. My sme však o dva dni fotili. Preto sme ho museli presvedčiť že sa jedná o dôležité fotenie a všetko od modelky až po posledného člena "obrovského" týmu čaká len na kostým. Výsledná fotografia hneď pôjde do časopisu takže na ňom závisí vlastne vydanie prestížneho mesačníka Muscle Fitness. To asi zabralo, ale hlavne to že bol neskutočne ochotný a už sme boli znova v katakombách divadla. Vtiahol nás do skladu ktorý vážne pripomínal scénu z filmu Flynn Carsen keď sa hrdina stal knihovníkom a zistil že má na starosti sklad s najcennejšími artefaktmi sveta. Pripadali sme si ako v rozprávke. Dookola boli všetky možné rekvizity aké ste vo filme alebo divadle videli. Vysvetlili sme mu predstavu o našej bojovníčke a už sme videli len jeho chrbát a zahliadli ruku ktorá nás ťahala do ďalších a ďalších zákutí. Za pár minút sme mali na zemi dva druhy brnenia, kôpku mečov a plnú prepravku drôtených ozdôb na telo. Vysmiati a spokojní sme si do auta nakladali tieto vzácnosti a ďakovali "správcovi artefaktov" doteraz som presvedčený že je určite nejakým spôsobom prepojený so spoločnosťou chrániacou poklady sveta ako jeho nadriadený Flynn Carsen a ponáhľali sme sa domov.
Odvtedy sme so "strážcom artefaktov" priatelia a uvidíme kedy ho zase pôjdeme navštíviť.
Pri dohadovaní termínu vrátenia rekvizít tvrdil že v pondelok má voľno keďže cez víkend sa hrajú predstavenia takže on má nedeľu presunutú na pondelok, ale ja si myslím, že v pondelok určite zachraňuje svet tým, že hľadá ďalšie artefakty ktoré by v rukách zloduchov mohli zničiť svet.
Takže toto sa skrýva za vetou: Zohnali sme kostým na fotenie.


Poďakovanie:

Žiadne väčšie fotenie sa nezaobíde bez spolupráce zohratého tímu. Týmto ďakujem všetkým zúčastneným. Vizážistke Erike Kulihovej, modelke Adele  Ondrejovičovej ktorá pricestovala s priateľom. Výsledná fotografia sa objavila v časopise MuscleFitness.

dátum fotografovania: 21.9.2013

miesto: ateliér Ružomberok

podporný tým: Marek - manažér, Erika Kulihová-vizáž, Dominik Marton - asistent.